Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Αποφυγή διοδίων στην διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αθήνα και το αντίστροφο




Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Διόδια Αφιδνών – Θήβας
1. Με πορεία προς Θεσσαλονίκη, βγαίνoυμε από την Εθνική στον κόμβο του Αγίου Στεφάνου. Στο φανάρι κάνουμε αριστερά και ακολουθούμε τον παράδρομο με μπλε πινακίδες προς Λαμία. Συνεχίζουμε προς Μαλακάσα, Σχηματάρι. Μετά το Σχηματάρι στην 1η ταμπέλα για Θήβα (Ριτσώνα) βγαίνουμε από την Εθνική και πέφτουμε αμέσως κάθετα στον παράλληλο της εθνικής όπου έχουμε στοπ. Περνάμε κάθετα και στρίβουμε αριστερά όπου ο δρόμος μας βγάζει παράλληλα της εθνικής. Θα συναντήσουμε διασταύρωση την οποία περνάμε κάθετα και μετά από κάποια χλμ περνάμε δίπλα από τα πλευρικά διόδια των Θηβών και πέφτουμε πάλι σε διασταύρωση την οποία περνάμε κάθετα. Σχεδόν αμέσως θα κινούμαστε παράλληλα με την εθνική και θα περάσουμε ακριβώς στο πλάι των μετωπικών διοδίων που θέλαμε να αποφύγουμε και αμέσως φτάνουμε στο «90» μέσω του οποίου ξαναμπαίνουμε εθνική. Η καθυστέρηση είναι περί τα 7 λεπτά και τα επιπλέον χλμ 1-2 το πολύ.
2. Βγαίνουμε από την 2η έξοδο για Θήβα, πληρώνουμε τα πλευρικά και βγαίνουμε μετά στο 90. Αξίζει γιατί δεν χάνουμε πολύ χρόνο.

Διόδια Θήβας (μετωπικά και πλευρικά)
Βγαίνουμε από την εθνική στον 1ο κόμβο για τη Θήβα / Ριτσώνα (το οδόμετρο δείχνει τώρα 49 χλμ.). Μεταφερόμαστε στον παράδρομο (ταμπέλα προς Ιερά μονή Σαγματά), ο οποίος είναι ευθύς και καλά στρωμένος με εξαίρεση 2-3 στροφές που είναι απότομες. Στη διασταύρωση που θα βρούμε στα 58,8 χλμ. Συνεχίζουμε ευθεία (όχι προς Μονή Σαγματά και Ύπατο). Φτάνουμε στον δεύτερο κόμβο της Θήβας που έχει πλευρικά διόδια. Συνεχίζουμε τον παράδρομο ευθεία απέναντι στη διασταύρωση και μπαίνουμε ξανά στην Εθνική από την καφετέρια «90».

Διόδια Τραγάνας (μετωπικά και πλευρικά)
Βγαίνουμε από την Εθνική στον κόμβο για τη Μαλεσίνα και περνάμε απέναντι (δυτικά της εθνικής). Θα μπούμε στον δρόμο που έχει ένα μπλε βενζινάδικο Εlin. Ακολουθούμε το δρόμο. Στην κατηφόρα θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί να βρούμε το σημείο που στρίβει αριστερά προς Προσκυνά (υπάρχει μια μικρή ταμπέλα). Συνεχίζουμε μέσα από τον Προσκυνά και με το που συναντάμε την Εθνική στρίβουμε αριστερά και έχουμε την εθνική στα δεξιά μας. Περνάμε τον κόμβο της Τραγάνας (έχει πλευρικά) που είναι ακριβώς στο χωριό Τραγάνα και μπαίνουμε στην Εθνική από τον κόμβο της Αταλάντης.

Διόδια Αγίας Τριάδας
Αφού περάσουμε όλα τα τούνελ πάνω από Αγ. Κωνσταντίνο βγαίνουμε από την εθνική στον κόμβο του Μώλου. Παίρνουμε τον παράδρομο που είναι η παλιά εθνική και έχουμε τη νέα στα αριστερά μας. Δεν στρίβουμε πουθενά. Ακριβώς πριν από τα διόδια της Αγίας Τριάδας ξεκινά (δυστυχώς) χαλικοστρωμένος δρόμος. Συνεχίζουμε στο χωματόδρομο όλο ευθεία και στα 300 μέτρα κάνουμε αριστερά κάτω από την εθνική. Υπάρχει και πινακίδα. Κάνουμε άλλα 1.700 μ. περίπου και βγαίνουμε στις Θερμοπύλες στο άγαλμα του Λεωνίδα. Μετά από 8 χλμ. κάνουμε αριστερά και ξαναμπαίνουμε στην Εθνική.

Διόδια Πελασγίας & Μοσχοχωρίου
Η καλύτερη λύση είναι Λαμία – Λάρισα με τον παλιό δρόμο. Είναι περίπου 35 χλμ. λιγότερα. Γλιτώνουμε πετρέλαιο και δύο από τα πιο ακριβά διόδια. Είμαστε στην εθνική, όπου λόγω έργων είναι μια λωρίδα. Βγαίνουμε στην έξοδο προς Λαμία/Καρδίτσα. Περνάμε το Δομοκό, τα Φάρσαλα και μετά τη Νίκαια συνεχίζουμε για Λάρισα. Μπαίνοντας στη Λάρισα (βρισκόμαστε στην οδό Φαρσάλων) θα πρέπει στο ύψος του Praktiker να στρίψουμε δεξιά ώστε να βγούμε στην παλιά εθνική Αθηνών – Θεσσαλονίκης που περνούσε μέσα από τη Λάρισα.

Διόδια Μακρυχωρίου (μετωπικά) και 3ής – 4ής εξόδου Λάρισας πλευρικά
Τώρα, βρισκόμαστε στην ΠΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Ο δρόμος είναι 1 λωρίδα+ΛΕΑ από κάθε πλευρά. Λίγο πριν το τέλος του, ο δρόμος αποκτά διάζωμα και στα 500 μέτρα ανεβαίνουμε τη γέφυρα (πινακίδα Λαμία/ΒΙΠΕ Λάρισας). Κάνουμε αριστερά και αμέσως δεξιά για να μπούμε στον παράδρομο. Τώρα έχουμε τη νέα εθνική δεξιά μας. Μετά από 6,5 περίπου χλμ (είναι ευθεία με ορατότητα και μπορούμε να κινηθούμε άνετα με 100 χλμ./ώρα) θα συναντήσουμε φανάρια. Ακριβώς πριν τα φανάρια θα πρέπει να κάνουμε δεξιά, να περάσουμε κάτω από την εθνική, να κάνουμε αμέσως αριστερά και να βγούμε από την άλλη. Τώρα η εθνική είναι αριστερά μας. Συνεχίζουμε ευθεία έως τη BP μετά τα GoodyΆs, που έχει ελεύθερη είσοδο / έξοδο στην εθνική και μπαίνουμε μέσα στην εθνική. Περνάμε από τα Τέμπη, όπως σαν να είχαμε πληρώσει.

Διόδια Πυργετού
Με το που τελειώσουν τα Τέμπη, στον κόμβο για Πυργετό βγαίνουμε από την εθνική. Έπειτα στρίβουμε αριστερά, προς Πυργετό. Μόλις δούμε αριστερά μας μια μεγάλη αλάνα με καντίνα και (πιθανότατα) σταθμευμένα φορτηγά, στρίβουμε δεξιά. Συνεχίζουμε και μόλις συναντήσουμε τον παράδρομο κάνουμε αριστερά. Έχουμε την εθνική δεξιά μας. Συνεχίζουμε τον παράδρομο μέχρι να βρούμε διάβαση για αυτοκίνητα, ώστε να πάμε από την άλλη πλευρά και να μπούμε στην εθνική. Αυτή είναι ίσως η παράκαμψη με την περισσότερη κίνηση, μετά την πρώτη στον Άγιο Στέφανο. Γενικώς ακολουθούμε τον μπροστινό σας ειδικά αν είναι νταλίκα.

Διόδια Λεπτοκαρυάς (μετωπικά και πλευρικά)
Θα πρέπει να βγούμε από την έξοδο ακριβώς κάτω από το κάστρο του Πλαταμώνα/Παντελεήμονα και να συνεχίσουμε παράλληλα με την εθνική (δηλαδή με το που βγαίνουμε δεξιά να κάνουμε κατευθείαν αριστερά). Μόλις βγούμε για τη Σκοτίνα συνεχίζουμε και πάμε πάνω από τη γέφυρα και με το που φτάνουμε στις γραμμές του τρένου κάνουμε αριστερά και συνεχίζουμε μέχρι τον κόμβο της Λεπτοκαρυάς. Για να αποφύγουμε τα πλευρικά αλλάζουμε παράδρομο και τώρα έχουμε την εθνική δεξιά μας. Συνεχίζουμε όλο ευθεία (θα κάνουμε και 500 μέτρα χωματόδρομο αν βρέχει ίσως να υπάρχει πρόβλημα) για να μπούμε από τη δεύτερη έξοδο για το Λιτόχωρο. Η άλλη λύση για να αποφύγουμε το χώμα είναι στον κόμβο της Λεπτοκαρυάς να μπούμε μέσα στον οικισμό, να συνεχίσουμε από τον δρόμο μέσα από τους οικισμούς και να μπούμε πάλι από τη δεύτερη έξοδο για το Λιτόχωρο.

Διόδια Αιγινίου / Κλειδιού
Το κακό εδώ είναι πως είναι αρκετά μεγάλος κύκλος και δε συμφέρει. Είναι προτιμότερο να τα πληρώσουμε. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να βγούμε από την έξοδο της Μεθώνης μιας και αυτή του Αιγινίου είναι κλειστή. Περνάμε από την άλλη πλευρά, τώρα η εθνική είναι δεξιά μας. Συνεχίζουμε προς Αλεξάνδρεια και Νησέλι. Θα βρούμε τον κόμβο Νησελίου / Αλεξάνδρειας πάνω από την Εγνατία και παίρνουμε το ρεύμα για Θεσσαλονίκη.

Διόδια Μαλγάρων
Μόλις μπούμε από την Εγνατία στην Αθηνών – Θεσσαλονίκης η επόμενη έξοδος είναι για το χωριό Μάλγαρα. Βγαίνουμε λοιπόν στην έξοδο για Μάλγαρα. Περνάμε μέσα από το χωριό ακολουθώντας τη ροή του δρόμου και πινακίδες προς Θεσσαλονίκη. Περνάμε τη γέφυρα του Αξιού ποταμού (προσοχή γιατί ο δρόμος γλιστράει πολύ εκεί) και περνάμε πάνω από το δρόμο προς Εύζωνες. Έπειτα μπαίνουμε στη Χαλάστρα όπου υπάρχει περιφερειακός του χωριού. Ακολουθούμε τις ταμπέλες για Θεσ/νίκη ή απλά τον μπροστινό μας που επίσης δεν πληρώνει διόδια!

Θεσσαλονίκη- Αθήνα

Διόδια Μαλγάρων (μετωπικά)
Βγαίνουμε από την εθνική στον κόμβο για Χαλάστρα. Συνεχίζουμε προς το χωριό και κάνουμε αριστερά μετά το γεφυράκι για να πάμε από τον περιφερειακό. Μετά από τη Χαλάστρα περνάμε πάνω από το δρόμο τον Ευζώνων, πάνω από τον Αξιό και μπαίνουμε στα Μάλγαρα. Ακολουθούμε τις ταμπέλες προς «εθνική οδό».

Διόδια Κλειδίου/Αιγινίου
Βγαίνουμε από τη Θεσσαλονίκης – Αθηνών στην Εγνατία προς Βέροια. Ο πρώτος κόμβος που θα συναντήσουμε είναι για Νησέλι και Αλεξάνδρεια. Βγαίνουμε από την Εγνατία και ακολουθούμε τον παλιό δρόμο για Αιγίνιο. Ο Κόμβος Αιγινίου είναι ανοικτός για να μπούμε στην κάθοδο.

Διόδια Λεπτοκαρυάς
Βγαίνουμε από την εθνική στον κόμβο Λεπτοκαρυάς. Δεν λειτουργούν τα πλευρικά στην έξοδο προς Ν¬ότο. Περνάμε πάνω από την εθνική και στρίβουμε δεξιά, παράλληλα με τις γραμμές του τρένου προς Αθήνα. Θα πρέπει σε κάποιο σημείο να κάνουμε αριστερά και δεξιά για να ξαναβρεθούμε δίπλα στο τραίνο. Θα συνεχίσουμε μέχρι το κάστρο του Παντελεήμονα / Πλαταμώνα και θα βγούμε με ιδιαίτερη προσοχή στην εθνική.

Διόδια Πυργετού
Με το που τελειώνουν οι στροφές του Πλαταμώνα / Νέων πόρων, ακριβώς την ώρα που αρχίζει πάλι νέος δρόμος, κάνουμε δεξιά και βγαίνουμε από την εθνική. Ακολουθούμε ευθύ παράδρομο, αλλά με λακκούβες και νταλίκες. Μετά από μερικά χιλιόμετρα στον παράδρομο θα συναντήσουμε μια ταμπέλα «διόδια 2000μ». Εμείς μετά από την ταμπέλα θα κάνουμε δεξιά στη διασταύρωση προς το χωριό Πυργετός. Στην επόμενη διασταύρωση υπάρχει ταμπέλα προς Λάρισα αριστερά. Και σε 1-2 χλμ βγήκαμε στην Εθνική.

Διόδια Μακρυχωρίου (μετωπικά) και Λάρισας 1 & 2 πλευρικά
Μόλις τελειώσουν τα Τέμπη, βγαίνουμε από την εθνική (προς Γόνους) ακριβώς εκεί που ο δρόμος ξαναγίνεται με 2 λωρίδες+ΛΕΑ. Ακολουθούμε τον παράδρομο για περίπου 20 χλμ ως τη Λάρισα.

Διόδια Μοσχοχωρίου και Πελασγίας
Συνεχίζουμε εκεί που είχαμε μείνει πριν. Όταν τελειώνει ο παράδρομος συνεχίζουμε ευθεία από την παλιά εθνική προς Λάρισα. Ακολουθούμε τις ταμπέλες προς Φάρσαλα. Συνεχίζουμε προς Δομοκό και φτάνουμε στη Λαμία. Στη Λαμία μπαίνουμε προς Αθήνα.

Διόδια Αγίας Τριάδας
Βγαίνουμε από την εθνική στον κόμβο του Μπράλου / Θερμοπυλών. Τα πλευρικά δεν δουλεύουν. Ακολουθούμε τις ταμπέλες για Θερμοπύλες και δρόμος θα γίνει χωματόδρομος για 2 χλμ. Τον ακολουθούμε, θα περάσουμε κάτω από την εθνική (τώρα πια είναι δεξιά μας). Συνεχίζουμε και μπαίνουμε από τον κόμβο του Μώλου.

Διόδια Τραγάνας (μετωπικά και πλευρικά)
Βγαίνουμε από την εθνική από τον κόμβο Αταλάντης. Ακολουθούμε τον παράδρομο μέσα στην Τραγάνα και συνεχίζουμε. Στο τέλος του δρόμου δεξιά προς Προσκυνά. Περνάμε μέσα από το χωριό και συνεχίζουμε. Φτάνουμε στον κόμβο Μαλεσίνας και μπαίνουμε στην εθνική οδό.

Διόδια Θήβας (μετωπικά και πλευρικά)
Βγαίνουμε στο καφέ «90» και ακολουθούμε τον παράδρομο. Στον κόμβο της Θήβας (όπου και τα πλευρικά) αλλάζουμε πλευρά , τώρα είναι η εθνική είναι στα δεξιά. Συνεχίζουμε όλο ευθεία, σε καλό παράδρομο με μόνο 3-4 απότομες στροφές. Περνάμε το χωριό Ύπατο και φτάνουμε στον κόμβο Ριτσώνας, από όπου και ξαναμπαίνουμε στην Εθνική

Διόδια Αφιδνών και πλευρικά
Βγαίνουμε από τον κόμβο Οινόης και ακολουθούμε τον παράδρομο μέχρι Μαλακάσα, Κόμβο Καπανδριτίου και τέλος Αγ. Στέφανο.

Πελοπόννησος, Κόρινθος προς Τρίπολη-Άργος- Ναύπλιο
Μετά τον ισθμό συνεχίζουμε ευθεία και μπαίνουμε στην Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Πατρών. Στην διασταύρωση αριστερά για Τρίπολη- Καλαμάτα, ευθεία Πάτρα εμείς συνεχίζουμε ευθεία για Πάτρα. Σε 2,5 χλμ παίρνουμε δεξιά την έξοδο Αρχαία Κόρινθος προς Κόρινθο-Καλαμάτα-Σπάρτη. Στροφή αριστερά πάνω από την γέφυρα στα φανάρια ευθεία για Άργος-Τρίπολη. Στην επόμενη διασταύρωση αριστερά για Τρίπολη με διόδια, δεξιά Άργος χωρίς διόδια. Συνεχίζουμε δεξιά και μπαίνουμε στην παλιά εθνική οδό Κόρινθος –Άργος. Περνάμε κάτω από την Γέφυρα. Περνάμε τα χωρία Σολομός- Χιλιομόδι. Στο επόμενο χωριό Αγ. Βασίλης, στην μέση περίπου της ευθείας, έχει ταμπέλα δεξιά για Αρχαίες Κλεωνές –Νεμέα. Στρίβουμε δεξιά περνάμε τις γραμμές του τραίνου ακολουθούμε τον δρόμο (λίγο στενό επαρχιακό περίπου 1,5 χιλ), συνεχίζουμε στο επόμενο χωριό Δερβενάκια, και συνέχεια ευθεία προς Άργος-Ναύπλιο. Αν θέλουμε να πάμε Ναύπλιο συνεχίζουμε ευθεία, είναι η πιο σύντομη διαδρομή.
Για Τρίπολη, μετά το Ναύπλιο συνεχίζουμε προς Μύλους, Αχλαδόκαμπο, Τρίπολη. Ο δρόμος είναι καλός με λίγες στροφές και ωραία θέα.
Από Πάτρα προς Κόρινθο.
Παίρνουμε την παλαιά εθνική οδό ακολουθώντας την πινακίδα "Αθήνα χωρίς διόδια" και συνεχίζουμε στην παλαιά εθνική για περίπου 25χλμ. Μετά το χωριό Καμάρες, συνεχίζουμε και βγαίνουμε στην νέα Εθνική Οδό στον «Νέο Ερινεό».

Από Κόρινθο προς Πάτρα
Παίρνουμε την παλαιά εθνική οδό, βγαίνοντας στην έξοδο για Αρχαία Κόρινθο. Περνάμε από Λέχαιο, Βραχάτι, Βέλο, μέχρι το Κιάτο. Ξαναμπαίνουμε στην Νέα Εθνική από το Κιάτο, ακολουθώντας τις πινακίδες για Πάτρα.

 Via

Επίσης μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο για την αποφυγή των διοδίων στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη. 





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...